Jak powinna wyglądać witryna zorientowana na klienta?

Sklep internetowy, jak sama nazwa wskazuje, nie jest miejscem, w którym można kupić poszukiwany produkt. Najlepszym sposobem na uzyskanie pożądanego produktu jest wykonanie go samodzielnie. Jednak nie zawsze jest to możliwe, a strony internetowe zorientowane na klienta nie gwarantują, że wyświetlany przedmiot zostanie dostarczony do właściwej osoby. Jak dokonać takiego zakupu? Co możemy zyskać podczas takiej konsultacji (usługa doradztwa zarządczego)? Gdzie do jakich celów można wykorzystać tę formę współpracy?

Jak wiesz, nasz rynek jest dynamiczny. Dlatego nie można po prostu skopiować istniejących klientów. Szczególnie w przypadku sklepów internetowych proces ich pozyskania jest niezwykle skomplikowany, zwłaszcza jeśli chodzi o nowego klienta. Dlatego warto skierować tzw. “Pioneering and Design Consultation” (PDC) do specjalisty – doświadczonego architekta i projektanta.

Projekt sklepu internetowego na poziomie marketingu i stworzenie sklepu zazwyczaj składa się z następujących faz:

konceptualizacja – to wtedy zespół specjalistów projektuje sklep na nasze potrzeby, tworząc biura, działy, a nawet sale

projekt zawiera liczne rysunki, wykresy i prototypy, które pokazują podstawowy kształt firmy

marketing – osoba tworząca sklep projektuje produkt tak, aby był jak najbardziej przyjazny dla klientów.

Należy również zaznaczyć, że czynności te powinni wykonywać specjaliści posiadający odpowiednie przeszkolenie i wykształcenie, dzięki czemu łatwo będzie dotrzeć do najlepszych osób. Doświadczony projektant pomoże wyjaśnić, które produkty mają być wyświetlane na jakich ekranach i na jakich urządzeniach. Określi formę i kolorystykę sklepu, wzorce projektowe, a nawet możliwość różnych rozdzielczości. Już na tym etapie kierownik projektu wyjaśni zespołowi, czego chce klient, jakie wymiary i metody druku ma zastosować. Dzięki temu zespół będzie mógł zaproponować wyjątkowe doświadczenie zakupowe. W ten sposób sklep może być łatwo spersonalizowany przez klienta lub jego rodzinę.

Sklep internetowy zorientowany na klienta – dlaczego warto?

Podchodząc do nowego sklepu z innym podejściem, warto pamiętać, że nie chodzi o zastąpienie klienta lepszym modelem, ale o jego rozwój. Tylko takie podejście pozwala sklepowi wyróżnić się na tle konkurencji i znaleźć przez klientów, którzy nie wahają się dokonywać zakupów w oparciu o efektywność i prostotę. Sklep internetowy nie musi być zbyt skomplikowany – po podaniu hasła można bezpośrednio przejrzeć dostępne produkty lub dokonać zakupu. Ważne jest również doświadczenie zakupowe, ponieważ pozwala szybko i łatwo dotrzeć do celu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *