Naucz Dzieci Tworzenia Filmów

Nauczyciele matematyki to ważni, kompetentni ludzie. Jednak w większości gimnazjów zajęcia z matematyki wraz z naukami ścisłymi, językiem angielskim i historią nie zawsze cieszą się największą popularnością wśród uczniów. Wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem na zajęciach zatytułowanych „Tworzenie filmów”. Twoja klasa tworzenia filmów najprawdopodobniej miałaby listę oczekujących dzieci, które chcą się zapisać!

Dzisiejsze dzieci są dobrze wyszkolone w zakresie zaawansowanych technologicznie zabawek i gadżetów, zwłaszcza komputerów, telefonów komórkowych i gier wideo. Jako nauczyciel „filmowania dla dzieci” możesz zapewnić im idealną platformę, na której pokazać swoje umiejętności techniczne. A ponieważ tworzenie filmów buduje poczucie własnej wartości, jest zorientowane na zespół i wysoce kreatywne, nawet najbardziej zaawansowani technicznie uczniowie będą mogli wyrazić siebie za pomocą scenariusza filmowego, który mogą stworzyć.

Jeśli chcesz uczyć kręcenia filmów dla dzieci na zajęciach, które prowadzisz na wydziale rekreacji, zajęciach pozaszkolnych, drużynie harcerek lub we własnej klasie w szkole podstawowej, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zostać “reżyserem filmowym”.

1. Klasa pierwsza: Poznaj swoją „obsadę” – jakie są jej umiejętności i talenty. Dowiedz się, kto zna się na kamerach wideo, montażu wideo, aktorstwie, charakteryzacji, kostiumach. Jeśli ktoś ma szczególne talenty, takie jak śpiewanie, gra na instrumencie, mogą oni zostać włączeni do Twojego filmu. Obserwując i ucząc się o swoich uczniach, możesz skuteczniej przesyłać swój film.

Naucz ich podstaw tworzenia filmów, takich jak bycie cichym na planie (aby podczas filmowania nie było słychać hałasu w tle). Grając w scenie, nie patrz w kamerę – patrz na osobę, do której mówisz. Nie martw się, jeśli się pomylisz. Od tego mamy „wpadki” na końcu każdego filmu!

2. Klasa druga: pokaż scenariusz filmu, który wyprodukujesz. Opowiedz historię filmu jakbyś był gawędziarzem. Zaprezentuj kto gra jaką rolę. Rozdaj skrypty i wykonaj „czytanie”, w którym obsada odczytuje na głos cały scenariusz. Zrób kilka prób . Przypisz uczniom rekwizyty i kostiumy, które będą musieli wnieść na plan filmowy. Na koniec sprawdź lokalizacje swoich filmów — gdzie zostanie nakręcona każda scena.

3. Klasa trzecia: Dzień fotografowania! Wykup wszystkie rekwizyty i kostiumy, upewniając się, że masz wszystko, czego potrzebujesz. Przydziel jednego ucznia do pełnienia funkcji kierownika skryptu. Ta osoba musi przykleić je sobie obok ciebie, abyś mógł podać każdą linijkę każdemu aktorowi. Jeśli nie jesteś operatorem kamery, upewnij się, że ta osoba jest dobrze zorientowana w obsłudze kamery. Chcesz się upewnić, że wiedzą, gdzie znajduje się przycisk REC!

Nałóż makijaż, udekoruj scenografię, załóż kostiumy, otwórz scenariusz, włącz aparat i jesteś gotowy, aby nakręcić swoją pierwszą scenę.

4. Następne dwie lub trzy klasy będą dniami zdjęciowymi podobnymi do zajęć trzeciej klasy.

5. Premiera filmu: Po zmontowaniu filmu ze wszystkimi efektami specjalnymi, napisami i muzyką, jesteś gotowy, aby rzucić czerwony dywan na wielkie wydarzenie premierowe. Zorganizuj premierę w lokalnej bibliotece, szkolnej auli lub nawet w domu jednego z członków obsady. Upewnij się, że wszędzie tam, gdzie odbywa się premiera, system audio jest akceptowalny. Gdy publiczność zbierze się z popcornem i napojami, wypowiedz krótkie przemówienie przedstawiające obsadę i krótki przegląd filmu. Po premierze niech obsada odpowiada na pytania publiczności.

Dzieci mogą pamiętać swoich nauczycieli matematyki i nauk ścisłych, ale mając DVD z własnym filmem, na pewno nigdy nie zapomną swoich doświadczeń z tobą jako reżyserem.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat filmów, sprawdź https://seriale.co/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *